Vanliga frågor och svar


Jag vill bli kund och undrar hur jag får städhjälp?

Om du är intresserad av våra abonnemangstjänster kontaktar du oss så bokar vi in ett hembesök, där vi går igenom hur vi på STHLM Service Management jobbar och tar självklart emot era personliga önskemål.

Vad innebär ett hemmstädningsabonnemang?

En abonngemangstjänst eller även kallad regelbunden städning, innebär att vi kommer hem till dig och städar varje eller varannan vecka. Städtiderna på vardagar är mellan klockan 08.00-17.00, men dessa kan ändras genom en överenskommelse. Hur lång städning (minimum 2,5 timmar) och vilken dag som önskas, kommer vi fram till på vårt hembesök.

När kan ni börja med städningen?

Vi gör alltid vårt yttersta för att komma igång med önskat start datum, som regel brukar det bli en till två veckor.

Är det alltid samma person som städar hos mig?

Som kund hos oss har du alltid samma person, dag och tid vid varje veckostädning.

Ifall en av personalen skulle bli sjuk, löser vi allting och ser till att du får en annan person som har samma kompetenser som din egentliga städpersonal.

Finns det något jag som kund måste tänka på innan städningen?

Som kund hos oss måste du inte tänka på någonting. Vi städar väldigt grundligt och utgår ifrån era önskemål, men om ni har en del lösa föremål som ni inte vill ska flyttas på vore det bra att informera oss i förväg.

Vad sker Ifall jag som kund inte är nöjd med eran tjänst?

På alla våra tjänster har vi kvalitetsgaranti. Ifall det skulle vara så att du inte är nöjd med en av våra tjänster är det bra att tala om det för oss och så åtgärdar vi den.

Arbetar ni på STHLM service management med säkerhet?

Vi arbetar ständigt för att förbättra rutiner vad gäller säkerhet inom jobbet hos oss, både för personalen och våra kunder.

ställer ni några krav på eran personal?

Hela vår personal har genomgått både en introduktionskurs och en internutbildning, innan dem får börja arbeta på egen hand. All personal har även på sig våra arbetskläder.

Vad sker vid olyckshändelser hemma hos mig?

Vi på STHLM Service Management anser att säkerhet är väldigt viktigt och därför är all vår personal försäkrad under hela deras arbetstid, vilket även inkluderar väg till och från arbetet.

Hur betalar jag för era tjänster?

Fakturering sker i efterskott en gång per månad, och betalningsvillkoren är 20 dagar från fakturadatum.

Hur fungerar RUT-avdraget

Du som kund betalar alltid 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Vi administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. Läs mer om RUT-avdraget här på hemsidan.